Wednesday 11 October 2017

Catatan Ke Cameron Highland

untuk renungan di masa akan datang, aku catatkan serba sikit apa yang aku lalui di CH.
makanan 
rasanya biasa ja. takdak yang special. strawbery coklat tu yang femes. sebab manis coklat tu. strawbery makan di sana pun masam jugak. ada la yang manis. makanan siam mcm tomyam ada ja jual kat sana. kedai makan sebelah hotel aku dok tu, kecik ja, makanan pun tak banyak pilihan, makan ja la asal kenyang. harga? mahal.

foodcourt 
punya la kotoq foodcourt yang aku pi makan tu. adoiiii takdak ka orang sapu sampah lepas orang makan. makanan berterabur. hmmm majlis daerah tak perati ka tempat nih. tu foodcourt yang dekat dengan hotel aku, yang lain tak tau la camna rupa.

hotel 
jangan tertipu dengan gambaq dalam booking ka agoda ka. dalam tu memang cantik. realiti macam rumah hantu pun ada. nasib aku tak amik yang tu sebab aku tengok macam cantik ja. bila lalu. masya Allah. serius seram. kat brinchang tu, hotel semua dekat dekat. aku stay kat Jasmine, sebelah jasmine remix, sebelah remix, pop ash, sebelah pop ash, rainbow, sebelah dia check in, parkland sebelah kiri jasmine. depan jasmine seberang jalan hotel hongkong, ish dekat dekat je. hotel titiwangsa, jauh sikit tapi parking senang sebab bangunan dia ja kat situ. aku amik Hotel Jasmine, katil double beds, bilik kecik ja. ada tuala, sabun mandi.sejadah tarak. air mineral 4 botoi depa bagi, jug ayaq panas dengan kettle. rm 178.rasa mcam mahai pun ada. tapi, aku kena sedaq diri, aku dok hotel bajet. so, reda ja k.. nak hotel betul dok la equatorial ka copthorne . tapi untuk hotel bajet aku rs mahai. dah tempat peranginan, confirm semuanya mahai.so, diam.
tempat menarik
banyak tempat menarik tapi yang aku sempat pi cuma, kebun strawbery, ladang teh boh, mardi. tempat lain, hmmm tak sempat nak pi. kalau nak santai kena dok lama kat CH. baru feel berjalan jalan cari makan. 

beli belah
sebelum sampai kat Kea Farm ada satu lagi tempat yang orang selalu berenti untuk soping . dari Brinchang, sebelum Cactus Plant. aku singgah beli keledek kat situ sekilo rm7, 3 kilo rm20.aku baik hati terbagi lebih. aku bayaq rm30 untuk 3 kilo. cerdik betui aku matematik. starwbery , 3 peket kecik rm10. peket sederhana 3 rm25. aku rasa standard ja rega ni. jagung mutiara, 5 tongkoi rm10, aku beli kat minah indon ni, dia bagi lebih setongkoi. jadinya rm10, 6 tongkoi. bunga kubis ka carrot ka 3 barang rm10. dalam dok berhati hati tu pun aku terkena jugak. sebabnya satu kedai tu juai sekilo keledek rm6. cis aku pi beli kat tempat mahai. sayur dalam pack ada 10 pack 10rm ada 7 pack rm10. ikut nasib la kedai mana yang bagi murah. baju CH, aku beli kat anak anak ja. aku dengan asben tarak. jimat cost.

itu saja catatan yang aku ingat. aku bukan jenis orang yang travel a lot. kalau orang yang suka travel details ja data depa. aku tulis apa yang aku ingat. hajat di hati cuma nak bagi anak anak rasa sejuk CH dan petik strawbery. tu ja. alhamdulillah, tercapai.



1 comment:

makchaq said...

Nafisah dok ajak pi CH dah lama dah.. mungkin dengaq kawan dia dok cerita kat sekolah la kot.. tapi susah sungguh nak cari masa... sabtu ahad asyik ada jemputan kenduri...

Tak baik betui depa boh gambaq cantik tapi keadaan sebenaq teruk..
Kalau pi tak booking agak2 ada dak bilik kosong?