Saturday 10 September 2011

HuJaN

Hujan – Sudirman
Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut
Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini
Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi

Pagi ni, hujan sungggguh lebat. seingat aku dari pukoi 3 pagi sampai la ke pukoi 10 pagi..tapi setau aku, di Alor Staq, hujan dari pagi kemarin, ada kawasan yang dah kena banjir..sian depa...takpa, nanti bantuan JKM akan sampai..hari ni, aku plan nak wat treasure hunt, tapi dah hujan camni, kansel la, sian ada yang mai berpakaian sukan, tapi apakan daya, kit merancang, Tuhan yang menentukan...


Kalau tak silap aku, dan aku rasa memang tak silap pun, waktu hujan ni bagus untuk kita berdoa..berdoalah apa-apa pun yang baik. masa drive tadi, aku berdoa di dalam hati semoga Allah rahmati dan berkati hidup aku, anak dan keluarga aku...moga-moga dilimpahkan rezki, dirahmati hidup dunia dan akhirat..aminnnn...


waktu hujan ni, kalu bleh tarik selimut, memang sedap, tapi apakan daya, kn kerja, jadi memandulah aku dalam keadaan hujan yang lebat pukoi 6.30 pagi, hanatq anak ke rumah pengasuh...anak plak dah jaga dari tidur, terpaksalah aku sambil bawa keta sambil riba anak..dah slalu aku bawa camtu..alhamdulillah selamat samapi tanpa ada masalah...

No comments: