Monday 19 September 2011

Sempat Ke Tak, Nak Habiskan Puasa 6 Syawal ni…

Arghhhhh……..ralit betoi aku nih..masa hbs raya dulu tak mau posa awai2..dah nak hbs Syawal nih baru kelam kabut nak ligan posa 6 Syawal..sempat ke tak cek oiii…untungnya posa 6 ni bleh terus cover posa Ramadan yang tertinggai..kan senang keja..nak tambah pun lagi 2 3 hari jer..heheheh mudahkan???
Sebenarnya, kalu yang rajin posa isnin dan kamis pun depa buat..yang rajin la..yang malas Ramadan tambah syawal kot…ada juga yang puasa setiap 13 ke 15hb..aku pun tak pasti…tu belum lagi posa sunat yang lain…rajin dengan dak ja..tapikan apa salahnya kita berpuasa..rilek skit perut kita…aku berazam la untuk posa sunat isnin kamis..kalu rajin..
Aku ada kenai sorang tua, dah 80 lebih dah umuq dia ni, raaaajin posa sunat. Posa sunat rejab, syaaban..posa wajib Ramadan, posa isnin kamis dan posa sunat yang lain…memang aku salute la kat dia ni..tak padan dengan tua…rajin beb..kita yang muda camna??? Ingat makan ja kan???
Ingatlah perut adalah punca penyakit…jadi bagilah perut kita berehat seketika…

No comments: