Tuesday 8 May 2012

Hidup Ini

Hmmm kita ni sentiasa sibukkan?? Sapa yang tak sibuk??jarang le orang tak sibuk..yang tak sibuk pun buat2 sibuk..yang jadi penyibuk urusan orang pun ramai..tapi, cuba korang ingat balik, bila kita sibuk dengan urusan dunia, kita akan selalu terlupa kepada Pencipta..kalau kita sibuk dengan urusan dunia, kita akan cuba selesaikan walau dengan apa cara.kalu kita tak bleh buat, kita akan rasa aaaaamat bersalah, tapi bila kita lupa semayang atau sibuk sampai tak semayang, berapa ramai yang rasa menyeeeeesal sangat. Jarang rasanyer kan??bukan aku kata kat orang tapi aku kata kat diri aku…bila ngantuk, kita terus tidur.bantal dan tilam lebih menjadi keutamaan walaupun sebenarnya kita tak semayang isyak lagi..kadang2 kita kata, takpe nanti terjaga aku bangun le semayang, tapi kadang2 terjaga, tapi tak bangun pun.sedangkan kita tahu kelebihan semayang malam..malaikat dan rahmat Allah akan sentiasa bersama kita.. kita tahu hukumnya jika kita tinggalkan semayang fardu, tapi kita anggap takpe, nanti kita qada le balik..tapi jangan lupa, bila kita nak qada..atau larat ke nak qada??? Hmmmm itu adalah peringatan untuk aku dan kawan2 sekalian..melihat nikmat yang Allah telah berikan, berapa banyak yang dapat kita bagi balik sebagai tanda terima kasih…

No comments: