Sunday, 21 April 2013

Oh Tuhan... Aku Kena Gastrik

hmmm sebelum aku kena gastrik nih, aku ingatkan gastrik adalah benda biasa..sakit perut kalu tak makan lama-lama...takde mendanya..tapi bila aku dah kena, baru aku tahu, betapa seksanya penyakit nih..mula-mula aku kena, aku ingatkan angin biasa jer..pi la ngurut..maklumle kalau angin je pi ngurut..angin je pi ngurut..bila pi ngurut dikatanya aku nih rahim tak kecut betul..balik, pi bertungku balik..aku buat ler..tapi sakit lagi..dah seminggu gini..dari sakit kat perut, naik ke ulu hati plak..aku pi 2 buah klinik, satu kata angin, kena caj rm 88.00..ada 2 jenis ubat satu supplement, kali kedua jadi, pi kat klinik satu g..kena rm60.00 cucuk sejarum..doktor kata gastrik..ok..dah amik, ubat, ok dalam 2 hari, jadi balik..tak tahan ni, takkan nak ke klinik je, aku pi spital  kulim..aku crita dari a-z apa yang jadi, ubat semua aku tunjuk, doktor confirm kata gastrik..dia siap scan takut ada batu dalam pankreas, amik darah lagi..alhamdulillah..tak dak apa pun..gastrik je la..lega la sikit..kalau ada yang lain lain mau risau aku..yang ni pun dah risau..tak bleh perut kosong, pedas-pedas kena avoid la sangat sangat..hmmm makan la aku yang tak pedas, aku ni selera pedas..tapi tak per..bertahanlah untuk seketika..sekarang ni, aku selalu minum gaviscon jer..ada satu ubat lagi tu aku nak g cari kat farmasi..mesti ada jual punya..tak larat dah nak hadap p spital jumpa dktr..sekarang, kontrol makan, jaga perut jangan kosong jer...sabar sabar sabar...

3 comments:

justablogofmine said...

jangan skip makan :)

Aminin said...

Am pun suka makanan pedas ...
tapi skrung dah tak berani sgt nak makan coz gastrik..hehehe

10 Tanda Bila Pasangan Anda Curang
Dunia Blogging Ramai Yang Salah Anggap.. Kenapa?
Tidak! Awek No2 Aku Dilanggar Lari...


mamapp said...

alahai mesti sakit kan.. semoga cepat sihat ye