Sunday 4 May 2014

FOC..Tmn Aku Jadi Blackspot..

tahu tak foc tu apa?bukan free of charge k..tapi fear of crime. dimaklumkan oleh bos aku tmn selasih yakni taman yang aku dok la ni telah dinyatakan sebagai kawasan hitam atau blackspot. huiyooo...bahaya tu.macam-macam kejadian jenayah berlaku taman nih. penagih dadah ramai, ragut, pecah rumah semua ada kat sini. kat sini pun ada jugak kawasan komersil cam supermarket, bank dan sebagainya. kat lorong rumah aku ja, berapa orang penagh dok ada. setau aku la, ada la dalam 5 orang taik pit kat sini. Baru ni ja ada orang kena curi basikal. nasib la ada orang nampak dia sempat bawa lari jap ja dia bawa lari, pastu bila orang nampak dia campak basikal tuh..aihhh risau aku. kat luaq rumah aku tu, basikal ada, motor ada, keta kontrol anak aku pun ada. jangan la berlaku curi mencuri di rumah aku nih. so, bila dah blackspot, ada la agensi yang bertanggungjawab untuk buat program supaya yang black jadi kelabu ke, jadi putih ka.nak bagi tukaq kaler ni bukan senang. susah oii..kadang2 jabatan kerajaan beria nak buat tapi sambutan orang setempat yang hampeh. taman ni plak dikategorikan sebagai miskin bandar. banyak anak2 sekolah yang bekerja part time untuk sara hidup.hmmm nak wat camna???

No comments: