Monday 3 November 2014

Hari Yang Memenatkan

dah 2 hari aku kena berulang dari kulim ke alor setar. sebabnya, ada program besaqqqqq sangat nak dijalankan pada 5.11.2014 nih. aku dgn 3,4 orang dari daerah aku ditugaskan untuk jadi penyambut tetamu. kategori vip, vvip la.sbb vvip adalah keturunan raja.
hari pertama, kami sampai pukoi 9.30 pagi lebih kurang berkumpul di tempat program. hmmm tak ada apa pun ank dibuat. orang yang bagi briefing pun cakap macam dalam kelambu. aku cakap dekat sorang staf tu, awat tak pakai healer ka, mike ka, dengar kuat sikit. alaa...buat tak dengaq ja. sebab yang dok bercakap tu ramai yang anti dengan dia sebab dia ni jenis belagak sikit. oraittt..buat tak dengaq ja. yang kedua, taklimat perjalanan program, haaa baru la dengaq clear..habis taklimat, dok saja lagi.nak buat rehersal sambutan macam mana kalau tempat tak siap. lastly, bos suruh pi negeri, tolong buat confirmation kehadiran jemputan..hmmm..orait, kami pi. aku amik list yang maahd tahfiz, tepon sana tepon sini, jawapan? kami tak dapat surat, bila hantar, nanti kami confirm lain sebab tak pasti dapat ka dak?heyyyy hampa buat apa nih?surat hantaq ka dak? mana nak cari audiens kalau camni?ooo orang negeri pandai buat program..lupa plak.so, hari pertama, di bawah panas mentari, berkuap , peluh meleleh, badan dah bau peluh, takdak kerja apa. mai jauh2 takat tengok tempat program ja, tolong buat call..orait..setel satu hari. pi pukoi 7.30 pagi sampai rumah pukoi 8.30 malam.
hari kedua, bertolak pukoi 8 pagi, kena smapai pukoi 9.30 pagi. kami sampai lewat sikit. still tempat tak siap. tunggu dan tengok lagi. panas dah membahang..ok. pagi tak dak rehersal walaupun asainya nak buat pagi. kita tunda ke petang.ooo pulak. org HQ mana, hmm baru bertolak pagi ni. oraittt takpa. kita tunggu petang. kasut aku dah tahap nak kena masuk dalam tong sampah dah. dari dok tunggu apa pun tak buat, jom pi city plaza, cari kasut offer. yesss dapat 2 pasang. beli satu, yang kedua dapat rega rm9.ok lah tu,cam jimat ja. selsai beli kasut bos suruh pi pejabat negeri. aku pun pi la.sambung call tapi sebab kawan aku dah ada di sana, dia dah buat. aku pi sembang ja dengan dia. kawan aku, kena call bahagian ketua jabatan, dato'2..sekali tu dia kena marah dengan sorang dato tu.masa bila hantaq surat, tak dapat pun,yang sorang lagi plak kata kat dia, ni dah 3 kali tepon. tepon pa kerap sangat?aiseyyy kawan aku baru kali tu tepon dah kena sembuq..sian dia..
petang tu ada rehersal sampai ke malam. malam, pihak protokol dari pejaabt agama mai untuk nak tengok betoi ka tak betoi cara nak sambut orang istana. setel semua pukoi 10 lebh. sampai di rumah ada la kot pukoi 1 pagi.rest satu hari, esok pi plak. ni yang betoi punya kejadian, bukan main2 dah..huihhhh penat ooo.

No comments: