Sunday 23 November 2014

Little Caliphs Taman Kemuning

lepas pikiaq pi pikiaq mai. pakai timbang kati semua, kilao pun dah,gram pun dah, aku decide hantaq anak aku pi little caliphs yang baru buka kat taman kemuning. aku pi daftar hari tu, bayar rm500 dulu. depa nak guna untuk tempah baju sekolah, baju sukan, kopiah dsb. lagi baki bulan 1 tahun depan. ada baki lagi rm 779. bulanan rm 380 sebulan untuk tinggai dari pagi sampai petang. sebelum ni dia dok sampai pukoi 2 ja kat tadika lama. tahun depan, aku nak bagi dia dok sehari sebab dia dah 5 tahun. bleh la buat ulangkaji sikit. depa akaq sembahyang solat dhuha, zohor dan asar.
hmmm ok la.
kenapa aku tukaq sekolah ? sebabnya, cikgu melayu kat situ amatlah kurang. ada sorang ja melayu, sorang cina, yang melayu tu plak, dah hilang pi mana ntah. cikgu melayu tu yang ajaq iqra, bila dia takdak sapa nak ajaq iqra. duit bayaq tiap bulan. yang lainnya, anak aku dah boleh baca doa makan, sebut alhamdulillah, cara solat, walaupun aku tak pernah ajaq. mungkin dia tengok sepupu sepupu dia buat kot. aku terkedu, anak aku tau , kalau dia pi tadika yang islamic punya mesti dah pandai kan?so, aku decided, tukaq tadika. alasan lain, takdak kot. anak aku suka sebut perkataan tamil, cam poodah, sebab tadika tu memang ramai indians dari melayu dan cina. takpa la, nanti dah besaq sikit, belajaq la bahasa mandarin, sekarang fokus ke islamic la dulu.nanti2 bleh belajaq bahasa asing tu kan?

No comments: