Wednesday 8 July 2015

Dialog Hal Langsir

 dialog bab langsir antara mil dengan cikM

cikM : kak tak tukaq langsir ka taun nih?

mil : tukaq gak la, dah teringin nak langsir baru

cikM : kak upah kat sapa?

mil : upah kat biras Tat kat negeri sembilan tu, siap Tat bawa mai la, kaler semua depa pilih

cikM : cek pun buat lain, ija bayaq..cek tak amik tau aihh.ija, kak kan tak tau, banyak duit. (kawin dengan org beniaga)

mil : takpa la, kami bayaq sendiri..
(pastu mak aku masuk dalam rumah)

time buka posa, dialog mil dgn aku

mil : mak nak bgtau sarah ni tapi jangan crita kat sapa, kat bg N pun jangan

aku : apa dia, pasai pa?

mil : mak upah langsir kat adik ipaq kak bariah hang.yang dok kat negeri sembilan tu

aku : laa buat lansir baru ka?kata tak mau buat.

mil : buat pi la, teringin gak langsir baru

aku : berapa upah?

mil : rm 2200.00

aku : huihhh awat mahai sangat? kain apa dia beli?

mil : mak tak tau yang tu, bang Tat hang dengan depa yang uruih semua. mak bagi duit ja.

aku : kalau beli kain kat kilang takkan mahai sangat aihhh.. saya pi kilang kain langsir kat lunas tu murah ja . kat luaq juai mahaai la

mil : tak tau, tak tau, mak bagi duit ja, lain semua depa buat.

aku : bila mai ukuq tingkap?

mil : ada hari tu bg tat hang mai ukuq. ukuran semua bagi dah.

perbualan terhenti..buka posa..

aku teringat, duit rantai tangan yang aku hutang tu rm 800..baru bayaq rm100. dapat duit ot nanti nak pi setel. mil bleh beli langsir yang rega rm2k..kalau lah duit tu ditukarkan dengan rantai tangan, mesti best kan? hmm kalau la dapat beli rantai tangan...best best..bila aku nak dapat rantai tangan aku tu? hmmm tunggu duit ot la jawabnya... (dlm hati, mak pinjam sikit duit nak bayar rantai tangan. mak beli langsir mahai bleh)

No comments: