Tuesday 14 July 2015

Risiko Beli Online

sekarang ni bisnes banyak yang online kan? kalau tengok kat ig tu, mau rambang mata nak beli. ig ni murah, ig tu murah..semuanya murah2 belaka.tudung, baju siap, kain baju, palazo, aishhhh macam2 ada. mak ayah ja takdak juai. alkisahnya, kawan opis aku ni, beli le baju raya kat online. bukan beli dekat orang lain, kawan sendiri jugak. kawan masa sekolah dulu-dulu. ada la dia promot kat aku, kalau nak jubah sedondon anak beranak, kawan dia bleh buat. kain semua depa beli. kita dapat dah siap ja. dia pun pesan la jubah sedondon dengan anak pompuan dia yang 2 orang tu. sampai la jubah tu kemarin. tapi sayang..warna dah lain. minta kaler lain bagi kaler lain. saiz xl..kawan aku tu l ja. pastu kain jubah tu, murahhh ja kainnya. dah tu, fesyen apa yang dia jahit pun tak tau la..cukup tak cantik. kawan aku tak menyusu, dia pi buat zip kat depan. kalau zip tu tersorok takpa la. ni nampak zip tu, mana cantik. sian kawan aku tu, takdak la baju raya,kemarin baru la pi cari ganti baju yang tak elok tu. takkan nak pakaikan ? kalau tangan nya lebih sejengkal, bajunya cam payung terjun besaqnya. ishhh sian la. nasib aku tak order sekali hari tu. 

No comments: