Wednesday 23 August 2017

Acar Ikan Masin


Sedapkan?kalau makan dengan nasi putih panas panas mesti sedap gila.silap hr bulan boleh tambah 2,3 pinggan nih..selalu aku makan acar buah,tu pun yg mak ndak buat..memang sedap gila..kalau kenduri wajib la ada.kalau ada wajib la kn amik simpan sebab byk sgt orang mintak nak tapau.rasanya kenduri anak dia minggu depan ntah banyak mn la ndak buat.ada can aku songlap bw balik.aku penah dengaq acar ikan masin,mkn tak penah.hinggalah satu hari,aku pi nak amik result blood test..aku jumpa dgn sorg makcik ni,sembang punya sembang..dia buat acar,roti benggali,roti buah,segala mak nenek la dia meniaga.orang pencen,tak tau nak buat apa,meniaga ja la.dia la yg buat dan aku order 2 bekas.buat nak rasa ja dulu. Sepatutnya dia hntar mai opis hr ni.tapi dia lupa la tu.dari pagi sampai ke petang aku tunggu,tak datang pun..frust...takpa,satg aku msg tny..ka dia dah juai semua...

No comments: