Monday 14 August 2017

Haiiiii

haiii..lama tak bersiaran. asyik bertangguh aja nak menaip. ada crita nak share..ada gossip nak bagitau tapikan asyik tertangguh tangguh. padahai bukan banyak sangat keja? aikkk bukan banyak keja atau aku yang bertangguh nak buat kerja. keja sampai bila tak habis, aku salute kawan aku yang rajin keja. kat opis aku ada sorang. seriusly kalau anugerah apc tu nak bagi kat dia, tiap tiap tahun pun takpa sebab dia memang rajinnnnn bekerja. bayangkan orang lain dok ngelat termasuk aku dia buatttt ja reja dia. keja unit dia semua dia tau. OMG rajinnya dia. dia la sumber inspirasi aku, sebab rajin bekerja. 

oittt kami ada tempat makan baru. restoran fauzan. sedap dan murah. pagi ni aku makan nasi (sikit je) sayur sawi, banyak la jugak, ulam dan ayam goreng + air suam..baru rm4.50. ayam bahagian dia besaq, aku tak tau rega ayam tu brp rm? rm3 kot. sebab kalau kat kedai lain mau seketui rm4/5 tu. perghhh ayam goreng dia sedap gila kot. ikan goreng pun sedap. ikan goreng dia besaq, bukan ikan kecik. memang mabeles la kedai makan ni. 

dulu kami suka pi makan kat petron air merah. rega murah gak tapi kadang-kadang macam tak kena gaya dia kira pun ada gak. cth, kami pi mkan 4 orang. kawan aku amik lagi banyak dari aku, tapi bila kira dia lagi murah dari aku. yang aku mahai. lepas tu, kalau dia kira rega kawan aku, dari rm8 boleh dia caj rm5..ada ka logik kurang sampai banyak tu. kami pun heran, betoi ka adik ni kira. kadang macam tak masuk akai lak rega dia. 

anyway, dari segi kebersihan, keselesaan, fauzan masih teh best la. dulu kami selalu pi makan kat satu kedai tu, tapi rasa rega dia macam dah mahai. nak pulak kalau adik ipaq dia yang kira. mahai mencekik.

itu ja aku nak bebel hari ni. nanti aku sambung lagiiiii..

No comments: