Monday 19 March 2012

Budak Sekolah Zaman Sekarang

kalau dulu, kita pergi sekolah, kita taaaakut dengan cikgu sebab cikgu garang-garang..kalu tak buat kerja sekolah, habis le kena cubit, tak pun kena tibai punggung dengan roti panjang, kaler kuning..tak tau la aku sekarang sekolah ada tak lagi pembaris panjang tuh..kalu nakal dalam kelas, kena berdiri atas kerusi tak pun kena jentik teling dengan getah. kami pangge getah curut..dulu aku pernah kena 3 kali kat telinga sebab masa cikgu takde kami bising dalam kelas.sudahnya, semua kena berdiri atas kerusi, kena jentik sorang 3 kali..sakit ooo...aku pernah kena cubit kat perut sebab tak siapkan kerja sekolah..sampai nak terkencing. nasib tak basah seluar dalam masa tuh..masa tuh aku darjah 5, garang giler cikgu aku tuh..kalu tengok dia pakai baju merah jer, siap le ko, mood dia tak baik le tuh..masa sekolah menengah plak, kalu jawab matematik salah, kena berdiri atas kerusi, malunyer ya Allah..nak plak ada boy yang kita minat tengok..arghhh tensionnyer rasa.masa subjek geografi, aku dapat markah bawah dari 50 markah, kena tibai kat tapak tangan dengan bulu ayam, lekat bentuk kepala bulu ayam tuh, sakitnya ya rabbi.masa PMR subjek tu aku dapat A.subjek lain pun A la jugak, nanti korang ingat aku dapat 1 A ja,tapi, garang mcam mana pun cikgu aku masa tuh, takdak plak aku nak kurang ajar dengan depa.takdak rasa marah sikit pun.. rasa best jer sekolah..TAPI, budak sekolah zaman sekarang..ayoyo..pening kepala ooo..aku selalu masuk sekolah untuk buat urin atau ceramah..macam2 cita aku dengar pasai budak2 sekolah nih..ada satu sekolah tu, aku pergi nak buat urin kat situ, ada la cikgu kat sekolah tu yang nak tunggu pencen, pangge la depa masuk sekolah sebab depa dok merokok di kawasan kelapa sawit dekat sekolah tu..depa ni punya la teruk, masuk sekolah pukoi 10 pagi..depa ni sesi pagi, mai sekolah pukoi 10, ingat sekolah pak depa ja depa buat..bila cikgu tu pangge depa boleh kata, tunggu sat tokwan, satgi kami masuk..ada dia pangge cikgu dia tokwan...pagar sekolah depa tu sebelah kelapa sawit ranap depa pijak..mau tak ranap, depa la panjat nak pi merokok kat situ.teruknya budak sekolah la nih..ada cikgu sekolah tegur, anak depa pakai tudung singkat la sangat..tutup tengkuk ja, tu pun mak pak mai marah cikgu sebab tegur anak dia pakai tudung macam tu..nak tegur bagi jadi elok pun tak boleh..payah la kerja kalu macam nih..bila kita buat urin, anak depa positif, cikgu bagitau mak bapak, cikgu plak yang kena marah..ada ka patut??orang bagitau nak suruh hampa tengok anak hampa betoi2..tolong jaga sebelum terlambat, kita plak yang kena marah..terbalik kuang dah..patut cikgu marah mak pak sebab tak jaga anak..orang yang menegur plak kena marah..
haihhhh......apa la nak jadi budak sekolah sekarang ini???

No comments: