Sunday 18 March 2012

Peringatan Penting Kepada Mak Bapak

haaa selalu aku baca paper anak orang hilang adik orang hilang, mak pak orang hilang, sekarang, anak sedara sebelah laki aku yang hilang..terkezut aku..budak pompuan, umur 16 tahun.rupa2nya dia ni selalu dok kelentong mak pak dia. kata pi umah kawan, umah kawan dia tu jadi tempat transit dia ja.bila mak dia blah dari rumah tu, dia pun pi kuar jumpa orang lain ka supermarket ka mana ka kot area kulim. dia tau mak dia tak dak lesen, jadi mak dia takat naik kotor kot taman depa ja la. ayah plak kerja bawa lori, balik malam..jadi senang la dia buat kerja..cukup time tepon mak suruh mai amik kat umah kawan dia, padahai dia pergi sekejap ja rumah kawan dia tu..yang kawan dia pun takut nak bagitau biras aku takut hilang kawan..haaa jadi mcam nih, baru le depa crita habis apa anak menakan aku buat selama nih.tipu mak pak dia, kuaq jumpa kawan yang depa pun tak kenal sapa. yang pak dia ni pun satu hal, garang macam singa, mana anak2 nak crita masalah depa. dia punya stail, belasah dulu baru tanya. yang mak dia plak, apa anak buat, dia cuba sorokkan dari laki dia, takut laki dia pukoi anak2..jadi macam ni, baru la semua pakat haru..last brita dapat tau dia ada di sg petani, tapi tak tau la kat mana,sg ptani tu besaq, bukannya kecik..bila tepon tak berangkat, tapi tepon tak off..cuma tak angkat jer..entah apa la nasib dia..kalu sihat dok rumah kawan tak pa, yang dok bimbang kot jadi benda lain macam yang dok kuaq dalam tv tu..mintak dijauhkan le benda cam gitu..kepada ibu bapa, perhatikan anak anda..

No comments: