Sunday, 2 June 2013

Bila Kucing Tiada, Tikus Lompat Guling-Guling

memang kena sangat la tajuk tu dengan keadaan opis aku sekarang nih. bos cuti 2 minggu periksa, opis tak tau apa crita. yang bercuti punya la ramai gila. tak pernah sepanjang aku kerja orang ramai cuti camni. program kena jalan cam biasa, tapi orang nak incasnya takdak. habih camno? yang tu pi program yang tu jaga kaunter. ish stress jugak sikit-sikit. nak stress sangat pun watpa. bukan dapat apa. yang mana ada, buat lah kerja takat yang termampu dek tenaga kita. apa yang ada kita redah je la. nak heran apa, dah nasib kita, terima lah saja. yang bos pi lulus cuti tu pasaipa, tak kan tak chek dulu berapa kerat yang ada. belum kira yang ada macam tak ada. nampak sekejap, hilangnya lama. tak tau sibuk buat apa. yang tak pi ke mana, pulun la buat kerja. gaji sama ja. nasib la yang pandai berkata-kata, ada ja alasan nak dikata. cam hebat tapi kerja ntah apa-apa. bila ditanya sibuk sesaja. adoiii nak mengeluh kat sapa, orang dah tak ada, kalau yang tahu pun dok diam saja. takut kena fire dengan depa. hmmmmm kerja oh kerja..kucing tiada, tikus lompat beria-ria. kucing ada pun tikus berani tunjuk muka, inikan tiada, lagi la mengada.hahahahah

2 comments:

Kakzakie said...

Sebaiknya Sarah buat kerja dgn jujur kerana wang yg kita dapat perlu dari yg bersih kalau tak kesian akan jadi darah daging.

Kesian pada yg tak sedar hal ini semua kerana halalan pada wang gaji perlu utk diberi pada keluarga kita.

Cho Zila said...

sokong kakzakietu.. tak suka dan geram sesangat ngan yang duk amek gaji tapi duk hilang merata... yang herannyer tengok hidup diaorang okjer yerk..
takper mengadulah kat blogni.. luahan hati sendirikan..