Sunday 23 June 2013

Nak Cuci Perut?


ha..spaa nak cuci usus kasi clean tahap gaban bleh la kalau nak try benda nih..ni ramuan herba..originally tak tau mai dari mana tapi yang juai dia orang India.dia ada satu kedai di Kulim yang check kesihatan pakai tengok kat mata ja..dia kata mesin tu, tak dak di Malaysia. dia bawa masuk dari negara luar.bila dia tengok mata kita, dia akan bagitau apa sakit, punca dari apa..macam mana aku bleh tau? ha, crita dia, kawan aku bawa mak dia pi jumpa orang nih. mak dia ada gastrik, kira tahap teruk la.lepas pi jumpa, dia kata gastrik tu tak berapa tapi angin yang banyak dalam bdan, try la sebotol.lepas ja minum, mak kawan aku tu, belahak, kentut sampai tak mau mau.tak berenti.yang lecehnya, aturan makan dia leceh..kena minum sebotoi tu dalam masa sejam..kalau rasa sedap cam laici ka oren ka ok gak..ni rasa kelat, pahit sikit, tapi yang pasti ada rasa sireh..sebab kat depan tu pun ada gambaq sirih..main ingredient la tu kan.aku pun beli la sebotoi..bleh minum takat setengah botol ja.tak bleh pi dah.rasanya tak tau la nak cakap.tapi rasa sireh tu memang kaw..pas minum tu, tunggu sat dalam setengah jam..siap la..terbelahak dengan kentut saja saja.untuk buang angin dalam badan.tunggu lama sikit, stand by la nak pi jamban.aku sampai tujuh kali pi toilet..letih oo.tiduq sat jaga, tiduq sat jaga..tension..cuci betul kalu camni..
mak kawan aku tu, minum 3 botoi, dah ok dah gastrik katanya.tak mahal pun satu set rm 120 ja.sapa nak cuba kena mai Kulim la..Kedai dia nama Air Sihat.aku dulu masa rumah tak dak filter, beli air ni la selalu..sebotol baru rm 1.00 .sekarang tak tau la berapa..hmmm brani cuba?

No comments: