Saturday 19 July 2014

bosannnn

aku paling benci paling tak suka bila kena mai mahkamah.bukan pasaipa,pasai kena tunggu lama.lama gila.bayangkan aku mai dari pukoi 10 pagi sampai koi 11 lebih tak jalan kes lagi...adoiiii leceh la dok tunggu tercangok camni.satgi mai lambat,tuan majistret free mai awai kena tunggu plak.banyak betoi kes kat daerah aku nih.tapi aku puji gak majistret ni sebab dia amat teliti.satu2 benda tu dia tengok betoi2..kerja camtu la yang kita mau kan?dah tugas,tunggu pun tunggu la.nak buat camna.hampa kalau mai mahkmah ada kes kena berhati2 gak sebab kat mahkamah ada ulat loyer.depa jadi broker.agak macam orang tu tak reti sikit,tengok cam takut sikit,depa pi la himpit.pekenai loyer ni bleh setel kes ni dengan loyer ni, macam2 la..ada jugak yang dok sibuk dengan kes kita. macam la depa boleh setel sangat. kadang2 tu nak komisen ja dari loyer, lastly, tak jadi pa jugak kes tu. orang yang percaya tu rugi duit, kes tak jalan. so, berhati2 la kalau pi mahkamah, rujuk pada yang berkenaan saja. apa yang aku tau, ada gak, loyer yang kena gantung lesen, depa jadi la ulat mahkamah. 

No comments: