Thursday 31 July 2014

Crita TNB dan SADA

aiseyyyy  raya tahun ni memang leceh la. ada ka hari raya elektrik takdak, air pun takdak. cuaca panas plak tu. stat dari pukoi 10 pagi sampai ke pukoi 3 petang elektrik dengan air takdak. geram sungguh la. tapi aku tau bukan TNB sengaja. benda nak rosak. ada kerosakan dekat pencawang berhampiran. aku tepon repot, depa kata ada overflow. orang guna lektri lebih kot. kan time raya. mesti penggunaan elektrik akan bertambah berkali ganda. yang aku geram tu, aku tepon buat repot selepas 5 minit elektrik takdak, kan kalau kita buat repot depa tau dah alamat rumah, nombor telefon semua sebab depa bleh trace kan? tapi bila abang ipar aku repot sekali lagi dalam pukoi 1 camtu depa kata tak ada laporan kerosakan. aihhh yang aku tepon repot, depa amik nama semua tu benda apa? nak kena TNB nih.
main-main haaa.
 tapi aku tak tau apa masalah dengan air. mungkin yang dok gerak mesin pam air tu pun berhenti sebab elektrik takdak la kot. tapi dulu-dulu kalau elektri takdak, air ok ja. yang geram tu bukan hari pertama saja, hari raya kedua pun jadi benda yang sama, elektrik dengan air takdak jugak. bertimbun pinggan mangkuk kat dalam sinki, tak bleh nak basuh. air tada maaa..
awat la jadi camni, tang mana la silapnya..hmmm kena buat post mortem nih. yang air pulak, raya kedua, paip tepi jalan pecah, pagi tadi aku nak reja, paip air pecah lagi. aku rasa paip air tu dah lama tak bertukaq kot.tu yang pecah tu. barang dah lamakan?FYI , SADA tu maknanya syrikat air darul aman. di kedah air bawah SADA bukan JKR. rasanya depa kena tukaq paip mair berperingkat nih. taman yang aku dok tu umuq dia dah 20 tahun lebih, rasanya tak tukaq lagi pa paip air. tu yang pecah kot. aliran kuat, paip lama kan. mana nak tahan. cam kereta la jugak, kereta lama, naik pecut sampai tak hingga, mau la rosak dak?
anyway, selamat hari raya kawan2..banyak memberi duit raya?kalau dapat, tak dapat dah duit raya tera/baya umuq kita ni kan?hehhehe memberi la plak.

No comments: