Saturday 21 June 2014

HaHaha..Padan Muka

biasakan kalau aku pi program kat mana-mana, depa ada sedia makan tau untuk geng aku. Jumaat hari tu, aku pi satu sekolah tu, depa jemput untuk buat aktiviti dengan budak asrama. kami pi 3 orang. awaaaaai kami sampai dah dalam surat tulih pukoi 8 pagi. sampai kat asrama, sorang budak pun tak dak lagi dalam dewan. kami tunggu sampai pukoi 8.30, baru la ada sorang dua masuk.ikutkan nak start awai, teruih drag dalam setengah jam lewat. bila dah dibahagi kumpulan, aku suruh buat nama kumpulan, sorakan kumpulan, logo pa semua, dari 15 minit pi sampai dekat sejam. lastly, lepas minum pagi la kita sambung, aiseyyy aku rasa budak-budak ni cam tak aktif ja, budak sekolah pandai kot, depa jadi skemaaaa ja.
haaa part yang best bila lepas minum pagi, baru la aktif sikit depa nih. buat aktiviti berkumpulan pun laju la sikit. habis semua program, bagi hamper hadiah pa suma kami pun nak chow la. yang aku dok tunggu, ish tak ajak makan sekali ka?besa mai sekolah, lepas program mesti ada makan-makan sikit. depa pi camtu ja..hahahhah depa tak jamu kita makan. balik rumah, mak pun tak masak sebab besa aku makan siap-siap kat tempat program.terkena aku hari tu. aku pun capai maggi sebungkus, buat maggi. pastu tengok ayam cam best, buat ayam percik. tapi tang kuah tak berapa nak jadi la aku rasa. kena cuba lagi nih. rasa cam kurang something. takpa, kita cuba buat lagi bila-bila.
hmmm tu dia la, selalu mak masak tak makan sebab dah kenyang, hari tu, lapaq la bila balik rumah. ala tak kisah, maggi kan adaaaa..anyway, buat program dengan budak-budak asrama tu best. walaupun agak slow mulanya.

1 comment:

paridah said...

sekolah nk save bajetlh tu...tapi di rumah msh banyak rezeki..syukurlh.