Sunday 8 June 2014

Kenduri Kawen Azreen

oitt..hampa mesti ingat Azreen tu pompuan?Azreen tu lelaki la. sepupu laki aku. mak mertua aku jaga Azreen ni dari lepas pantang sampai umur dia 6 tahun. mak dia kerja dengan utusan kat Prai. Ayah dia kerja kat sekolah. mak dia balik tak menentu, nak plak masa tu tak dak pengasuh banyak cam la ni. jadinya, mak mertua aku la yang jaga. mak pak dia mai tengok seminggu sekali ja. kadang-kadang amik bawa balik, kadang-kadang dak. memang dia raaapat sangat dengan keluarga asben aku. mak mertua aku dia pangge mak. masa dia darjah 1, kat buku sekolah, cikgu tulis Azreen bin Arshad, dia pi padam tulis Azreen bin Abu Bakar. 
pak mertua aku la tu.
kemarin 8.6.2014 (Ahad) kenduri sebelah lelaki. sebelah dia la. aku amik time off pi la kenduri tu.nak amik cuti cam sayang ja cuti. amik time off la. sebelah pompuan minggu lepas. mak aku pi la. aku tak pi pun. malaih nak cuti lagipun anak kecik2 malas nak berenyah orang kata.
sekarangkan panas..fenomena el nino gamaknya..adoiiii berpeluh ketiak la pi makan kenduri pun. anak aku pi dengan mak ain depa. depa pi awai, aku pukoi 2 lebih baru la sampai.aku tengok pengantin lelaki dok berkawad di tempat parking keta dengan pakai kotnya, nasib kot dia kaler putih, kalau hitam, terbakaq la kau Azreen oi. hahahaha
biasa la time kenduri nak jumpa adik bradik pun kan?ada juma Njang, Ndak, Long, Ngah, Tam tak dan jumpa sebab dia balik awai. Jumpa sepupu sepapat, kak shima, adik apit, adik apa lagi tak tau la, Faizah dan raaaamai lagi. ada yang aku tak pernah jumpa pun ada.
selalu aku pi kenduri deejay akan mainkan lagu ja. tapi kemarin deejay ada buat intebiu dengan pengantin. tanya kat mana jumpa, bercinta berapa lama, bila first dating..hishhh aku malu nak jawap kalau orang tanya depan orang ramai camtu. teka teki pun ada. Pak Tih sponsor hadiah, ada yang daapt rm2 , ada yang dapat rm5 ada yang rm10.. oittt Pak Tih seronok dapat menantu kot tu yang sponsor duit untuk teka teki tuh..kan Pak Tih kan?


pengantin sedang diintebiu oleh deejay. selamba ja ko jawab yer..kalau aku malu dah aihhh.


Pak Tih dan Mak Tih dok kalut sambut tetamu. kenduri first nih. ada lagi 2 dok tunggu turn.


pengantin yang sedang menahan diri dari kehangatan mentari sebab cuaca terik sangat kemarin. sian plak pengantin pompuan, beg baju dia terlepas masuk dalam keta keluarga dia. depa pakat balik pi homestay dah.masa ni orang tak ramai dah.


orang dah jamu nasik minyak dari Pantas katering yang sedap depa mintak nak rambutan plak. terpaksalah Angah kaitkan. yang lecehnya, banyak semut plak tu. aku dan rasa 3,4 bijik. tak manis pun. besaq dan kaler merah elok sangat.


No comments: