Tuesday, 10 June 2014

Sedapnya Bagi Arahan

orang atasan memang senangkan?bagi ja arahan. orang bawah yang terkial-kial nak buat. macam mana nak buat, pandai-pandai la hampa. kalau tak kena, senang-senang depa marah kita. hari tu masa aku pi meting, bagi arahan macam lain. sekarang bagi arahan lain. kalau nak bagi arahan, bagi la jelas. sat cakap camtu sat cakap camni. masalah dia sekarang ni, kita nak deal dengan orang awam,dengan ketua kampung. ingat depa takdak kerja lain ka, nak layan soalan kita setiap masa. depa pun ada kerja lain jugak. ingat data yang kita nak boleh dalam cepat macam petik jari ka?ingat kalau mintak data dekat PDRM, pukoi 10 pagi faks surat, pukoi 12 tghr bleh dapat? 3 hari lagi pun belum tentu bleh dapat. cuba la pikiaq tengok. hari ni mintak, esok nak dah. gila. aku geram betul la dengan orang atasan. tambah sekarang ni, bila tukaq ketua, semua bertukaq. nyampah.

2 comments:

Rai Ourkizuna said...

benda camni lah yg buat orang bawah cam kita stress pening kepala nak pi gheja hari hari.. tensi weh.. haha..

Eye_nee said...

Bg mereka arahan itu perlu dipenuhi tanpa alasan...Itulah selalu dok ada dlm pikiran yg atas2san ni beb..tempuh jer..Pengalaman tu akan mematangkan kita...