Saturday 18 April 2015

Makan-makan For Besday Mohsin

besday mohsin 16.4...so, this year, he is 5 years old. tadaaaa dah besaq dah anak sulung aku. tinggi aku tak ingat, tapi berat aku ingat sebab berat dia dalam 19kg ke 20kg. baru ni, bawa pi klinik utk chek biasa-biasa tu, timbang dia baru 20 kg. adik dia 16.2kg..adik baru 2 tahun 5 bulan. adik dah nak sama berat dengan abang dah.. anak aku ni makan memilih, yang tu tak nak makan, bila tengok makanan yang dia rasa pelik sikit, dia tanya, abang pernah makan ka?dadaih pun kau tanya?aduhai mohsin mohsin. nak suruh makan nasi pun payah. susu laju, sebab tu dia walaupun dah 5 tahun, susu botol tak tinggai lagi. lepas balik tadika ja, mau la 5,6 botol dia tibai..dari petang sampai ke malam la. minum susu kuat. sebulan dalam 3 beg susu untuk dia. 
untuk makan-makan simple ni, aku masak sendiri. aku buat nasi goreng kampung, spageti, goreng nugget ikan, sosej dan goreng keropok ikan..jadila..small sangat jamuan tu, yang aku jemput, pak menakan dia dan keluarga, cu dia.. tu ja. kecik sungguh kan? pastu aku buat kek. kek pun aku beli tepung segera dari kedai kek, balik campur tu campur ni, bakaq..dah siap, no decoration, potong-potong bagi orang makan. yang tapau pun ada. hari sabtu, dia bleh tanya aku, mana kek yang mama buat? hehehehe dah habis la sayang oii..mama pun makan tak puas. dan makan sikit ja..huhuhu nanti mam buat lain.promise (sebab aku pun rs nak makan lagi)

No comments: