Tuesday 21 April 2015

Perjumpaan Ibu Bapa & Guru - Little Caliphs

18.4.2015 Sabtu, aku ada perjumpaan dengan cikgu mohsin. little caliphs provide satu hari untuk berjumpa dengan parents , discuss dan bagi bawa balik segala kerja mak nenek yang anak-anak kita buat di tadika.so, aku pi sebab asben aku kan kerja jauh.. depa bagi masa 10 minit ja. 10 minit? apa yang aku nak cakap, apa yang teacher dia nak cakap. very short rasanya. tapi, aku terlewat. aku lambat sampai dari kampung. aku balik kg minggu tu. bajet cam sempat tapi tak smepat sampai on time rupanya. takpa lah, lewat 10 minit ja punnnn...
jumpa cikgu baru dia, sebab teacher lama dia aku tak pasti nak berenti ka, cuti rehat ka apa, sebab cikgu yang take over tu cakap berlapik sangat..aku tanya, mana cikgu lama, hmmm saya tak pasti status cikgu tu, dia mungkin dah tak ngajar, berenti ke? saya tak dapat nak confirm kan..
macam mana mohsin kat sekolah..semua ok, rekod perkembangan anak aku pun banyak yang ok..ada certain part yang NA..not applicable...aikkk apa yang not applicable? iqra? pegang gunting? ooo rupanya, dia tak diajar lagi bab pegang gunting dengan iqra..aku ingat anak aku tak tau iqra sebab kat sekolah dulu dah ajar iqra tapi sebab cikgu melayu kat situ asik berenti ja.. terbantut la pembelajaran.banyak la yang ok, alhamdulillah..cumanya aku tanya gak, dia dah start baca english book ka? sebab aku tak pernah nampak dia bawa balik. rupanya depa belum stat lagi sebab nak habiskan yang bahasa melayu dulu. oo patut la..
overall ok la, cuma ada benda yang aku rasa nak bagitau untuk penambah baikan tapi tak terkeluar dari mulut. macam kawan aku cakap la, kalau tadika dulu, rasanya cikgu pun nyampah kalau aku tepon, ada ja yang tak kena. rasanya depa hepi pa kak tak hantaq anak kak gi tadika tu kak?ish kawan aku ni.. sampai hati kata gitu..huhuhuhu

No comments: