Saturday 25 November 2017

Brownies Kedut


dah lama kan viral brownies ni? baru sekarang aku berpeluang nak buat. itu pun tak tau sawan apa yang merasuk. aku google, jumpa resepi, kebetulan bahan ada. belum expired. ok. aku buat. niat asal tu nak bagi habis bahan yang ada sebelum expired. jadinya, terhasillah brownies. bahan bahannya mudah ya amat. nak buat pun mudah. dalam 45 min boleh siap. tinggai nak hias ja la yang akan amik masa mengikut macam mana hampa nak hias. kalau tak mau hias pun ok. no hal.
aku sebenarnya bercadang nak juai tepung brownies ni. sebab aku tau ramai yang sepesen dengan aku, nak baking tapi malas nak menimbang bagai. ye la, tepung 200 gm, gula lagi, serbuk koko lagi. jadi, aku cadang nak juai tepung. apa yang perlu ditambah hanyalah teluq, esen vanila dan butter. very the mudah.

No comments: