Tuesday 7 November 2017

Rezki

alhamdulillah.. murah rezki aku. dalam 2 minggu ni, aku dapat 2 hamper. nak kata besaq tu daklah tapi rasanya kalau nak tempah dalam rm40-rm50 jugak la. sebab aku selalu tempah hamper untuk program so, bila aku dapat hamper tu aku boleh agak la rega tu. 
bukan main seronok la ain dengan mohsin bila aku bawa balik hamper. dalam hamper tu pulak ada biskut, keropok dengan gula - gula, adoiii sakan depa makan. asyik berulang saja sebab banyak kan? 
dah la dapat hamper, dapat plak tudung aidijuma. kawan aku pi masa sale tu, dia rembat berapa helai tak tau la. dah nama pun sale. aidijuma ni tudung dia sedap pakai. murah dan kaler cantik. dia hadiahkan kat aku selai. legaaa dapat tudung selai. itulah namanya rezki. rezki bukan hanya wang ringgit tapi juga masa, kesihatan, hadiah, anak yang baik dan rajin, semua tu adalah rezki. kalau kita tak sakit, rezki la sebab tak kena kuaq duit untuk beli ubat, kalau ada masa, rezki la sebab kita tak terkejar-kejar. itulah nikmat rezki. syukur ya Allah..

No comments: