Thursday 2 November 2017

OT/Kerja Lebih Masa

kerja lebih masa ni kadang-kadang seronok, kadang-kadang rasa membebankan pun ada. ndak plak kena paksa buat ot. memangla ot tu dapat duit lebih. seronokkan dapat duit lebih. sebabnya kalau harap gaji asas ni berapa la sangat. cukup cukup makan ja. kalau buat ot dapat claim bleh la spend beli barang yang kita suka kan? 
tapi kalau keja gomen  ni jgn la berharap sangat pada ot sebabnya macam jabatan aku nih, ot bulan 9, dapatnya pertengahan bulan 10. tu pun nasib baik tu, kalau time takdak duit kau dapat la bulan depan sekali lagi. macam aku, biasa sangat claim bulan 4 dapat nya bulan 7, claim bulan 5 dapatnya bulan 8. itu belum kira kena hantaq dua kali sebab hilang di kewangan sana. tension kan? 
kalau keja swasta ,sah sah la dapat bulan depan. kalau gomen, tunggu la, duit habis lambat la dapatnya. aku, ada bulan ada claim ada bulan sikit pun takdak. bersyukur sangat bulan yang aku ada claim. mcm bulan ni, aku dapat claim yang bulan september. aku beli tudung 2 lai, blaus 2 helai. jadilah, dapat jugak baju baru. aku jarang membeli sebab ye la, duit bukan ada sangat. 
belanja pun lebih sikit la sebab ada duit lebih. kalau tak jimat la. tu pun ada kwan aku claim rapat. ,mcm aku payah la nak buat cmtu. alhamdulillah la mana yang ada. bulan ni punya claim buat je la sebab dah tau duit dah habis. nak dapat bila?tunggu la tahun depan, kalau baik sikit bln 12 la dapatnya. ada jugak yg claim tipu, siap keja awai tunggu lagi sejam dua. ikut masing masing la.aku tak campuq sebab aku pun bukan baik sangat.

No comments: