Tuesday 21 November 2017

Mi Goreng Basah


okeh..mi memang my fav. aku pernah stop sat dulu makan mi sebab mi kan angin. masa gastrik aku tengah dasat tu, aku stop sat. sekarang dah ok. so, makan balik. dulu dulu aku goreng mi mesti kering. sekarang tidak lagi. aku goreng kasi basah. actually, aku sebelum ni tak pandai goreng mi. tapi aku tengok adik ipaq aku goreng. dia ni bab masak memasak ni memang terror. sat ja kalau dia masak. sedap plak tu. tu sebab member kilang suka suruh dia masak bawa pi kilang. 
ni mi yang aku goreng baru ni. balik kerja, teruih pi kedai fav aku, beli apa yang patut. belian barang basah adalah untuk sekali masak ja. kalau terlebih beli taugeh, masukkan ja. banyak pun banyak la sebab kalau simpan bila plak nak buat. aku bukan selalu masak lepas balik kerja. kalau masak pun takkan nak masak benda yang sama kan? 
so, ini lah yang aku masak. mi goreng basah. sedap oooo.. sendiri masak, sendiri makan, sendiri puji..ok kan?

No comments: