Saturday 21 April 2012

Hodoh Punya Perangai

aku memang le cam geram sikit dengan sorang makcik nih. tapi nak kata marah sangat tu tak le.dia ni suka cari pasal dengan kami. kami ni ada le satu rumah komuniti dekat dengan rumah dia.yang tolong cari rumah tu pun dia le jugak.jadinya memang nampak cam kamcing benor le dia dengan jabatan aku nih. problemnya ialah, bila setiap kali kami buat program, ada je komplain dia nih.kjpas angin tak tuutp, paip air kat luar tak tutup.aku pun naik heran le, napa plak bleh tak tutup, sedangkan yang keluar last sekali aku.sebelum keluar aku dah check dah semua benda, paip air, elektrik, sinki, toilet.suma aku check..camner jadi camni???bila bos sound aku cover la diri aku..tapi FYI, dia ada satu kunci salinan rumah tu.so, kami syak dia yang buat program tinggai haru biru boh nama kami yang tak tutp kipas la pa bala lagi ler..nak dijadikan cerita, jumaat lepas dia ada buat mesyuarat, ada makan2..aku pun dapat tau dari orang yang kena buat makan untuk mesyuarat tu ler..dia nak guna rumah tu dia tak bagitau pejabat kami.tadi, mas aku nak guna rumah tu untuk program dengan pelajar sekolah, aku pun masuk jer rumah tu, nampak le me kari yang hari jumaat hari tu.tak habis, biar atas meja, berkulat, berlendir , busuk dah..hampeh betoi..kawan aku pergi kat dapur, kat sinki ada dua tiga mangkuk bekas isi me kari yang tak berbasuh..amboiii sedap jer depa nih, dah guna, basuh tak reti plak..berkulat la dah seminggu tinggai..aku pun apa lagi, terus call dia bagitau le.tahu apa dia jawab..la, tak perasan pun..heeee geram tol aku..komen orang pandai, kena tang dia baru tau..komplen tu komplen nih, lastly, hang buat program, apa jadi..yang aku hangin satu lagi, air mineral yang aku beli untuk program aku pun, dia tibai guna..cis, tak de duit punya meting..

No comments: