Wednesday 18 April 2012

Pengasuh Oh Pengasuh

Aku saje je nak cita bab pengasuh ni..anak sedara aku dulu pun dihantar pada orang lain untuk dijaga sebab mak pak dia keja.pandai betul pengasuh ni berlakon, depan mak pak budak ni bukan main baik lagi.masa petang nak amik tu, punya la wangi anak sedara aku nih..berbedak, berbaju bersih..tapi sebenarnya, hampeh.anak sedara aku tu, depa biaq pakai pamper dari pagi sampai petang..tak dapat le dibayangkan penuh dengan air kencing lampin tu..gamak depa buat macam tu..patut le celah kangkang anak sedara aku tu merah jer..yang mak pak budak tu bleh dapat tau sebab depa mengasuh 2 budak, abang adik.yang sorang tu dah besar dah sikit..yang si abang tu le cita kat mak pak depa kelakuan pengasuh tu..duit nak, mengasuh tak nak elok2…anak sedara aku ni, dipindahkan ke pengasuh dekat dengan rumah..ala dekat betul, selang dua buah rumah jer..tapi perangainya sama..depa makan nasi, yang anak menakan aku tu depa biaq tak makan.suruh dok kat tepi..yang sedihnya dok terperosok kat tepi sofa..aku memang hangin betul la..tak guna betul pengasuh tu..rasa macam peminta sedekah plak anak sedara aku tu bila dok tersisih cam tu..gaduh mak pak depa dengan pengasuh tu..sekarang ni, aku tengok ada orang hantar anak kat pompuan tu, tak tau le nasib anak dia camna..jangan le jadi macam anak menakan aku tu…
Kepada orang yang cari rezki dengan mengasuh anak orang, ngasuh le elok2..anggap le budak2 tu macam anak sendiri.jangan le anggap budak tu menyusahkan, kalu rasa susah tak payah amik ngasuh budak, sapa pun tak marah…
Caucincauuu…….

No comments: