Sunday 29 April 2012

Ikan Bakar Sedap, Rega???

huwa huwa huwa...sejak2 ngandung nih, aku suka benor makan ikan bakar..biasanyer aku akan tala ke satu kedai dekat pejabat aku ni ler..walaupun dulu aku pernah ban kedai ni sebab rega makanan dai..ya ampun mahai bebenor..ada satu staf jabatan aku dari alor setar mai makan kat situ, nasi, ikan temenung masak lemak, air dengan sayur, rm 10 reganya..terkejut badak dia..kami kat sini memang tau dah, rega dia emsti mencekik..tapi nak buat macam mana, dah selera nak makan ikan bakar po'i je la..tapi aku amik, nasi, ikan temenung borek bakar, sayur ciput dengan air sirap, rm 6.00..confirm..aku dah tau dah rega dia..bleh agak dah..suka pajeri?? sepotong pajeri nenas reganya rm 1.00..aku tak tahu le kalu kat kl nin rega sama macam kat sini atau pun murah lagi..temenung bakar rm 3.00..kawan aku makan baru ni, nasi, ulam pucuk putat 2 tangkai, ikan bakar, kopi o ias, rm 6.00..yang aku terkejut, berapa agaknya dia caj ulam tu..kelmarin, aku makan, kena rm 9.00..nasi separuh, ikan bakar, sayur cekur manis, ubi kentang 4 potong, pajeri sepotong, air oren bancuh..kawan aku kena rm 14.00, dia amik ikan tilapia bakar...perghhh rega ke main mahal..betul le kata orang, kalu dah teringin tu rega berapa pun, kita bayar punya..tapi nak pergi selalu tu idak le kan..ada setengah tu promosi ke main lagi, tapi bila pergi makan, tak sedap pun..tak sedap sikit takper tapi ni tak sedap langsung..hampeh..last last tutup je la...ha sapa yang rugi??ko tokey le yang rugi..kami customer takpa..bleh cari kedai lain..kan kan kan...

No comments: