Saturday 21 April 2012

Mencari Botol Susu

Haaaa pernah korang tengok botol susu baby???takkan tak pernah..pernah amik tau botol jenis mana yang baik untuk baby kita?? Pernah amik tau isu pasai botol susu?? Ala, kan tahun lepas dah heboh pasai botol susu yang ada bpa..bahan kimia yang memberi kesan negative kepada baby walaupun tiada bukti saintifik mengenai kesan bpa pada bayi dan kanak2..start tahun ni, bulan 3 hari tu, semua botol yang ada bpa ditarik balik dari pasaran..aku pergi le kat satu kedai baby yang femes kat tempat aku tu, kosong rak botol susu depa sebab semua dah ditarik balik botol2 tu.yang ada pun yang bebas bpa la cam mam, avent, pureen..aku pun start2 heboh isu tu, aku pergi le beli yang bebas bpa..brand mam.sebotol 38 hengget.dah aku buang dah pun botol tu sebab dah lama guna.beli yang baru, brand sama sebab aku beli botol jenis lain, anak aku tak nak minum..ada ke dia boleh jege(besarkan mata) sebab botol lain dari dia biasa guna..haru betul..nasib le ada offer, 2 botol 59.00 hengget.masalahnya botol jenis nih, putting dia mahal, satu 24 hengget, aku tukar le pakai puting lain murah sikit..pelapik dalam botol tu satu 15 hengget.nasib le ada kedai yang jual murah, 2 biji 15 hengget..takpa la botol mahal pun bukan beli selalu, 6 bulan sekali tukarkan???hmmm

No comments: