Tuesday 18 October 2011

BeToL Ke????

betul ke crita ni??? aku rasa sedih sebab masa aku belajar di UiTM Shah Alam dulu, tempat i ler aku slalu lepak dgn kengkawan..tempat aku selalu pi beli barang makan, tempat aku selalu p makan...
bila time nak raya lagi best..banyak sangat gerai2 juai kain baju..best giler ronda2 cuci mata time tu...
depan tu plak ada tasik..tempat aku slalu joging time hari cuti..dari kolej delima, aku joging sampai kompleks PKNS..sebelum balik, singgah beli mcD, makan kat tepi tasek..best ooo...
masa aku praktikal pun dekat area situ..dekat bangunan MBSA, aku praktikal dengan Global System Integration...tak tau la ada ke tak lagi company tu di situ...
banyak kenangan aku dengan kompleks PKNS tu..kalu kena jual sayang gak kan...ramai melayu berniaga di situ...
ntah ler apa nak kata...

2 comments:

mama aini said...

mama juga adalah antara org2 yg bersedih dgn cerita ini..(jika benar)..kerana inilah satu2 lambang perniagaan yg dimiliki olh org2 melayu..hu2x..mama dilahirkan & membesar disini..jika betul ceta ni..memang MB seorg yg sanggup menjual negerinya sendiri kerana politik yg dibanggakan nya..apa nak jadi?..sanggup menggadaikan masa depan org melayu demi politiknya yg dipengaruhi olih parti sekutunya..mama sgt sedih dgn kisah ni..hu2x..

Admin said...

Assalamualaikum....

Asalnya Pulau Pinang juga milik orqang Melayu tetap diserahkan kepada "Gerakan" pimpinan orang bukan Melayu.

Tanah orang Melayu di Pulau Pinang sudah lama (berpuluh-puluh tahun) tergadai atas nama pembangunan iaitu sebelum DAP (Pakatan Rakyat) menang. Tetapi kenapa hal itu tidak dikepoh-kepoh kan...?

Dan kenapa pula hal yang tidak pasti atau meragukan ini disebarkan dengan agresif sekali dan terus nak percaya...?

Dan siapakah yang menghina Sultan Terengganu dengan kata-kata "natang, kami nok deris..."?.

Chua Soi Lek dah sah mengaku dia dalam video lucah rakaman sembunyi, tetapi pemuda dari pihak manakah yang menyokong dengan kata-kata "Kami Pemuda _ _ NO berdiri teguh di belakang Chua Soi Lek"..? Itu juga boleh dikatakan dipengaruhi parti sekutunya... Tak cukup sedih mcm ni..?