Friday 3 February 2012

Anak Angkat Baru

rasanyer masih belum terlambat untuk aku ucapkan tahniah pada senior aku masa kerja di bank dulu sebab dia baru dapat baby baru...1hb 2, genap le sebulan usia baby tu...aku dapat tau pun masa aku pergi bank hari tu..laaa bertambah plak ahli baru keluarga dia..ank dia kecik jer 2.1 kg jer..anak sulung dia dulu pun kecik gak..yang tu lahir tak cukup bulan..disebabkan dia dah malas nak deal dengan agen orang gaji, dia hantar je ank yang kecik ni ke rumah pengasuh..yang first dulu dia amik maid untuk jaga anak dia, cukup dua tahun anak dia, dia tak sambung dah tempoh maid tu, hantar ke taska je anak dia...actually, dua2 ank ni anak angkat dia..yang sulung lelaki, yang kecik ni perempuan, dia letak nama maria ros shahril...kakak ni dah lama kawin, ada le dalam 14 tahun, pernah 2 kali buat ivf kat swasta, tapi gagal...so, amik le anak angkat...takde rezeki mereka ada anak sendiri setakat ni...depa ni kira mewah la jugak dengan duit ringgit...tapi itu, kadang2 ada orang banyak duit, tapi anak takda, ada yang duit tu kureeeeng tapi anak berderet2...
tapi aku tabik le pada depa ni sebab dengan amik anak angkat, depa dapat membantu anak tersebut membesar dengan baik, anak dia yang sulung tu, orang jumpa tepi ladang kelapa sawit, ada kuar paper dulu cita dia..nasib le anjing tak makan..dijumpai oleh dreba lori yang berenti nak kencing..dia dengar bayi nangis, masa tu dah malam...nasib le dreba tu berani p tengok, kalu dia takut dan blah cam tu, habis la baby tu..sekarang, dia dah 7 tahun dah....kuasa Allah yang memelihara baby tu...yang kecik nih, orang dekat2 bagi..tak tahu le ada bapak ke tidak...
hmmm semoga anak2nya akan jadi orang yang soleh dan solehah...aku juga amat berharap sangat anak aku akan jadi anak yang soleh, yang dapat mendoakan aku bila aku tiada...aminnnn

No comments: