Saturday 25 February 2012

Kelas Kek Yang Ke-2

hmmm minggu lepas, aku g belajar buat kek dan tart..hahahah aku amik cuti tau sebab nak g klas nih..yuran dia cuma rm40.00 jer..depa ajaq, 1 tart eapl, 1 osaka cup cake, 1 kek carot + walnut..aku masuk klas pukoi 2.30 petang..yang mengajar tu wakil dari syarikat bakel butta blend..tak taraf chef aku rasa, sebab kat borang nak register klas baru ni dia tak mention nama sebagai chef pun..yang ngajar tu lelaki..tapikan, tak cermat langsung buat kerja..pakai hentam jer..cemerkap orang utara kata..dia tunjuk2 bahan2, pastu masak dia keluarkan tart dari acuan, pakai baling dalam tray jer..kita kasi hentam sama dia, kasi keluar..kelakar betoi cara dia nih..masa dia buat demonstrate osaka cup cake plak, mula2 bancuhan dia nak masukkan dalam cup,dia pakai piping bag, lastly dia pakai camca, lagi senang lorrr...lantak kau ler, janji aku paham camna nak buat..osaka cup cake tu, kalu kat kedai 6 biji rm15.90 atau satu rm2.50.tapi dia kata kat kami, u kedai takdak, signboard tak dak, juai rm1.50 untuk 1 cup cake pun sudah kaya la..juai banyak2 untung banyak2..lawak2..aku kelakar tengok dia le..cincai punya orang..lastly dia ajar buat carrot cake..haaaa ni yang aku tunggu2 nih..sedap le kek yang dia buat tu..hmmmmm memang sedap...minggu nih, aku nak try buat kek tu ler..gerenti jadi ler..aku kalu tengok orang buat insyaAllah jadi, kalu tak payah sikit ler..
nanti aku cuba ek...

No comments: