Monday 13 February 2012

Buat Kerja Elok2 Yer..

citenyer begini...pada suatu hari, aku membuat permohonan tanah kerajaan..aku isi borang, bayar itu, bayar ini, aku disuruh tunggu untuk surat sampai..bila surat sampai, aku kena la bayar duit premium..kira tanah kerajaan tu dah jadi tanah aku ler..tunggu punya tunggu, sampai le satu surat,tulis kat situ sekian amaun yang aku kena bayar.takpe, aku pun dengan hati yang gembira, pi la nak bayar.masa dah bayar tu, aku terperasan le ada tulis satu lagi plot tanah, bila aku tanya dia kata, ha'a ada satu lagi surat tak sampai untuk bayar premium..aku tanya le, napa tak dapat lagi, mohon sama-sama?ooo itu belum masuk mesyuarat exco..aku tau le jugak bab-bab mohon tanah ni, sebab aku dulu pernah kerja di pejabat tanah jugak..takpe, kak tunggu ja surat satu lagi..tungu punya tungu, dah hampir setahun, surat untuk tanah satu lagi belum sampai, aku tepon le pejabat tanah, dia kata dah hantar tapi alamatnyer ke kuala ketil, aku cakap le, sapa dok di sana?saya dok kat lain..masa aku pi bayar yang pertama dulu, aku dah cakap, alamat kedua ni salah, kerani dia kat, takpe kak, kita pakai alamat pertama..hampehhh pakai alamat pertama hapanyer, hantar g kuala ketil...tadi aku baru balik dari pejabat tanah mintak surat yang salah tu sebab aku nak bayar harga tanah, tu pun jenuh bercerita baru kerani tu paham..dia ingat aku silap, tapi aku dah bagitau aku tepon pejabat, ada satf yang suruh aku datang hari nih..yang aku pun satu haru tak tanya dengan sapa aku bercakap..kan dah kena tunggu lama-lama...
moralnyer:
* tolong teliti bila buat kerja..nasib le aku tepon tanya, kalu tak sampai sudah tak siap..dah aku tau, kerja depa ni memang lambat aku malas nak tepon awal2, aku bagile tempoh dulu, upanya silap..tapi tak suma jabatan camni yer..
* eh eh eh kerani kaunter, muka manis sikit yer...kalu takde urusan kita tak datang sini tau..
* orang yang berurusan pun jangan le hot tempered yer..sabar sabar (cam kata kat diri sendiri jer)
* jangan le pandang mudah satu2 kerja..nasib le tanah tu tak ditarik balik permohonannya sebab tempoh sah surat tu 3 bulan jer...be careful k..

dah, penat menaip..lama aku tak berblog sejak intenet kat komputer aku poblem..caucincauuuuuuuuuuu

No comments: