Saturday 11 February 2012

Mereka Di Mana-mana

aku rasa korang pun pernah terpikir macam yang aku pikir..pernah tak korang pergi mana2 tempat, tak jumpa langsung orang asing..maksud aku nepal ka, bangla ka, pakistan ka, vietnam ka???? aku rasa payah le..mesti kita akan jumpa depa nih...penting sungguh mereka pada rakyat Malaysia..tanpa mereka, tak bergerak gamaknya ekonomi kita nih..
yang aku boleh membebel ni sebabnyer, ada satu kedai makan melayu kat taman aku nih...tokeynyer memang le keluarga suami aku kenal..kenal dari kecik..satu hari aku pergi le makan sorang 2kat situ..dah balik mesyuarat, rasa nak makan plak laksa, aku pi la cari kat kedai tu..memang aku selalu pi beli makan kat kedai tu dan seingat aku semua orang malaysia, tup2 hari tu aku dengar pekerja dia cakap indon, bukan sorang, tapi 2 3 orang...laaaa Pak Ya ni pun kena amik orang luar kerja kar kedai dia??? ish ish ish, tak ade la orang kita yang minat nak kerja yer...aku pergi dekat kedai perabut wescourt, ala yang slalu kuar kat metro jualan murah perabot tuh, pengurus dia pun orang pakistan..aikkk mana pergi orang tempatan nih..kat ladang orang luar, kat kilang orang luar, kat tempat binaan, orang luar, dimanakah orang kita Malaysia???

No comments: