Saturday 25 February 2012

Beza Dulu Dan Sekarang

kalu ditenung-tenungkan balik, ada banyak beza antara dulu dan sekarang..aku cakap pasal aku ler...

dulu aku single
dulu aku pakai kancil 850
dulu aku pergi kerja naik bas sebelum beli keta
dulu tidur malam takde sapa nak ganggu, bleh tidur leeeeena sangat
dulu masa ngandung umah dekat jer dengan tempat kerja
dulu bleh bangun pukoi 6.30 untuk nak pergi kerja
dulu balance gaji bleh lagi soping sikit2
dulu tak payah susah hati kalu dengar cita sakit pelik2 kat budak kecik
dulu bleh jumpa mak tiap2 hari
dulu tak nak g jalan2 ronda malaysia
dulu dok dengan mak..
dulu payah nak rasa tension

sekarang???
sekarang aku dah kawin ada anak
sekarang pakai myvi,
sekarang kena kena berulang pergi kerja.jauhhhhh
sekarang kena bangun pukoi 5.30 pagi..kalu tak, punch card merah ler
sekarang cepat risau kalu anak sakit, dulu kalu anak sedara sakit tak le risau sangat.nih dah anak sendiri
sekarang nak jumpa mak sendiri setiap minggu pun payah, ada je halangannya..tension betoi
sekarang dah tak berapa berduit nak g jalan2..dekat2 pun problem
sekarang nak belanja pun kena bajet..kang bajet lari
sekarang kena duduk dengan mak mertua, boring ler..takde privacy langsung
sekarang???tiap2 hari aku tension..risau gak nanti dapat hypertension

hmmm itu ler bezanya dulu dan sekarang..ada banyak g, tapi itu le yang selalu aku pikir2kan...yang paling aku leceh, dok dengan mak mertua..ishhh apa le punya nasib, klau dok sendiri sikit punya nikmat ker???
itulah nasib ke..ada korang yang dok dengan mertua???camna rasa??best??? cer cita cer cita...

No comments: