Friday 24 August 2012

Apa Nak Jadi Budak2 Zaman Sekarang..

aku rasa korang dah tau cita nih kan..kisah seorang remaja yang dibakar oleh kekasihnya disebabkan cemburu mungkin..dan dilempar di tepi semak..badannya keseluruhannya melecur..walau tak 100 peratus melecur tapi memang kritikal la..kalu hidup pun akan ada masalah..dan sekarang ada di ICU..boyfriendnya??lari ntah ke mana..polis masih lagi memburu suspek..aku terkejut baca cerita nih sebab yang buat tu pun dalam belasan je  umurnya tapi jahatnya macam orang dah besar..gamak dia bakar kekasih dia..apa la yang dia cemburu sangat..sebelum nih, remaja ditikam juga sebab cemburu..tapi itu la, remaja sekarang nih, nak bercinta tapi emosi tak boleh dikawal..aku tak berapa suka remaja bercinta sebab sepatutnya depa kena tumpu pada pelajaran..ni tak bercinta sakan, buku ntah ke mana, lastly dapat result, tak tera mana pun..buat malu jer..bila dah awai2 bercinta, takut nanti jadi le macam yang dok kuar dalam paper, bayi jumpa di sana sini..buang merata2..lupa dulu la bab marka-marka nih..belajar dulu..kalu mak pak kaya tak pa gak..ni mak pak pun tak berapa nak berduit..makan pakai pun mak pak kena bagi..duit top up pun kena mintak kat mak pak, galak nak bercinta..aku bukan kata kat sapa2 tapi aku kata kat anak sedara aku gak..amboooooiiii bercinta sakan, result exam..hampeh..geram betui aku..cakap mak pak tak mau dengaq..tak tau la nak cakap apa kat depa..depa tak tau betapa susahnya aku dulu..handset aku pakai masa umuq 23 tahun..depa la nih, sek ren dah pakai handset..mewah sungguh..mak pak cuba la sediakan apa yang depa nak, tapi apa depa bagi kat mak pak depa??mak pak cuma nak result peksa yang bagus, perangai baguih ja..takkan la itu pun tak boleh bagi..hmmm renung2kanlah wahai remaja...jangan nanti bila nasi dah jadi bubur, baru menyesal datang melanda..andai body sudah diberi, hidup ini tidak bermakna..bila jantan tak guna sudah merasa, anda dianggap tidak bermakna..jaga diri, hiasi peribadi...

No comments: