Monday, 27 August 2012

Duit Raya Duit Raya


banyak anak korang dapat duit raya?? mesti banyakkan..kalu yang rajin pergi berjalan-jalan lagi le banyak dapat.orang tak kira dah kenal ke tak anak sapa, janji budak2 jer mesti depa akan bagi duit raya..kan bagus bersedekah di bulan Syawal nih..tambah2 lagi kat budak2..suka la depa bila dapat duit raya..yang dewasanya plak, time dekat nak raya, kalut la tukar duit baru..baru le best sikit nak bagi duit raya tu..padahal baru ke lama sama je nilainya dak??kemeriahan dan kegembiraan tu yang kita nak rasa..perasan tak kebanyakan sampul duit raya yang kita dapat dari bank, kaler hijau..tema tahun ni gamaknya..ambank hijau, standard chartered hijau, maybank hijau..banyak le kaler hijau..yang kat dalam pic ats tu, ada yang aku amik sampul raya tahun lepas punya..recycle jer mana yang tak pakai lagi..kalu ada belen bleh le simpan untuk nak guna masa g kenduri..kan kita nak sedekah pada tuan rumah, boleh le masukkan duit dalam sampul tu..apa korang buat dengan duit raya anak korang tu?? aku dah simpan dah dalam akuan mohsin..sikit2 lama2 jadi bukit..biar pun tak sebanyak mana, tapi kalu kita simpan dari sekarang, nanti dia dah besar banyak jugakkan..jangan plak kita p guna duit raya anak kita buat belanja..ada gak yang buat macam tu, dah pokai, sebat la duit raya anak..sian kat anakkan....

1 comment:

Masz Sidek said...

thn ni sy guna sampul yg serupa duit tu... tp sy guna yg seringgit... taknak lah guna yg 5 atau 10 ringgit... kesian kat budak2.. takut diorang ingatkan kita bagi 5 atau 10 ringgit... rupa2 2 ringgit jer isinye...