Wednesday 22 August 2012

Iftar Last Sebelum Raya...

haaaa..ini la berbuka puasa last sebelum raya..lokasinya di sebuah restoran di Bertam, Kepala Batas..Lepas balik kerja, bersiap-siap, bertolaklah kami dari Kulim ke Bertam..2 buah keta dari Kulim, 1 memang dah dok di sana..jadinya, dia kena tunggu kami je la..

yang baju kuning tu, pak lang mohsin..yang bini dia ngasuh anak aku..dia ni merangkap menu planner..apa nak makan, tukang cedok lauk kat budak2, tukang bahagi2 air ke  potong ke apa ke..sebab dia ni berpengalaman bab2 cam ni..maklum le, biasa masak untuk catering..bukan dia punya, pak menakan mamak yang punya.dia cuma bantu..time cuti, jumaat, sabtu, ahad, kerja dia maaaasak ja untuk kenduri..

                                                   

ni aku le, tengah melayan mohsin yang baru bangun tido..belum dapat tenaga lagi nak aktif..mamai lagi tuh..


yang selalu open table dan kami mai melantak jer..yang pakai cermin mata, baju biru tu.abang ipar aku no.2, bekas pegawai waran dan sekarang bisnes air con..kencang duit masuk nih, kencang jugak duit keluar..dengan laki aku tak pernahnya kedekut..motor laki aku dia beli, handset samsung wonder kat laki aku pun dia beli, masa aku bersalin kat mohsin pun, banyak barang yang dia bagi..aku beli baju ja..kiranya dengan adik2 dia tak kedekut ler..tu le rezeki urah gamaknya..


dah kenyang, seronok ronda ekspo nak raya, kami lepak kat rumah abng ipar yang no.2.lama aku tak datang rumah dia..last aku datang masa open house tahun lepas..alat senaman ni apa ke benda orang pangge, cam kayuh basikal tu..dulu takde, sekarang ada.takashima brandnyer..anak ku pun nak menerai, padahal, kecik lagi.aku takut jatuh jer..


yang dok menunduk tu, anak bongsu dia le..agak2 ko berapa berat dia??aku rasa 35 kg atau 40 kg..baru 5 tahun..yang tengah dok eksyen cam nak walk tu, anak pak lang mohsin..the only girl in her family..tiap2 tahun nak raya, nenek dia akan sponsor buat rebonding..classss gitu..


anak aku suka bebeno dengan benda tuh..ko naik je la, mak nak beli, tak mampu..mahai oooo...


ni laki aku, pulun gak le nak try alat senaman tu..takpe, kat rumah takde, kita try kat rumah abang ko..tak kena bayar,free jer..


ish gambar ni blur sebab along amik gambar tangan terketar..tu yang nampak cam blur...kami bertolak balik dalam pukoi 12..gila..aku punya la ngantuk..nasib le..depa ni memang, kalu dah jumpa banyak beno sembangnya..macam lama tak jumpa, padahal setiap minggu jumpa..itu le adik bradik kan...


No comments: