Sunday 23 September 2012

Bila Kerajinan Melanda


 bila mood rajin melanda, apa nak dikata. tambahan plak, nak menghabiskan bahan2 yang ada. kalu tak membazir je plak..kali ni aku nak buat mix muffin coklat..


bahan2nya :
minyak jagung 200 gm
telur 4 biji
air 50 gm
tepung mix muffin (aku beli kat kedai kek)



aku potong coklat bar kecik2 untuk nak dimasukkan ke dalam muffin nanti.  niat sebenar nak habiskan coklat bar yang dah lama aku beli.

Cara buat :
campur semua bahan tadi dan putar pada kelajuan 1 selama 5 minit. dah sebati elok, ceduk je boh dlaam cup..veeeery the senang nak buat.cuma yang malasnyer nak kemas balik barang yang dah guna, mixer, mangkuk tu je la. bakar pada suhu 190 darjah celcius dan masanya 20 minit.


ini le rupa muffinnyer..aku dah lama tak buat, lupa plak sukatan kena boh dalam cup tu. patutnya boh separuh jer adunan dalam cup tapi aku p boh sampai penuh, bila masak, akan naik melimpah le.sungguh tak comey muffin tuh.yang aku tunjuk nih yang agak comey..tapi, tak comey pun habis gak le sebab aku dah bagi kat mak lang mohsin.dapat pun sikit jer dalam 18 biji jer..tidak boleh dapat lebih lagi..tak pa, nanti kita buat lain..

No comments: