Sunday 23 September 2012

Sekali Sekala Jer


tengahari kelmarin, aku tak tau nak makan kat na dan plak rasa cam nak perabis duit yang mana ada sebab nak gaji lagi 2 3 hari, aku dengan semangatnya plan le dengan kawan aku nak g secret recipe. Jumaat lepas aku dah pi sana , beli kek 2 potong, bukan 2 biji, kalu 2 biji, confirmn aku kena minta pinjam dengan mak mertua aku sementara nak gaji plak..so, sedar diri duit ada sikit jer, aku beli kek 2 potong, share 3 orang..laki aku dengan mak mertua aku makan sikit jer..yang banyak aku ler..anak aku tak sentuh langsung kek tu. tak pe, kecik2 tak elok makan manis..


aku pergi pun sebab tahu, depa ada lunch set.sekarang ni banyak fast food dah ada lunch set.jimat le sikit kalu nak beli satu satu rega lain tak cam ofer, mahai sikit. kat sini ada 3 je lunch set dia, mi kari, grilled chicken black pepper dan thai seafood spageti. cadang nak amik spageti, tapi cam dah biasa buat spageti, amik ayam dan nasi le, sebab grilled chicken tu skali dengan nasi. ok..bagi le 2 set ayam tu. 


satu set rega rm 16.00 + ice lemon tea..kalu p makan dengan laki aku, dia tak bleh amik air ni sebab ada lemon, diakan tak bleh makan atau minum makanan yang berlimau. orang kalu pernah kena santau itu le pantangnya. depa served air dulu..ok, taste not bad..sedap. aku tak tengok le plak rega kalu order air saja, tapi rasanya rm 5.00 ++.


aku g makan dengan minah ni le..


sebelum grilled ayam sampai, depa bagi keropok ni dulu.free. boleh le kunyah pelan2 sebelum main menu mai..tak tanya plak keropok apa.belasah jer.


yuhuuuuu ni le yang kami order.ada jagung, ayam dan nasi..seeeedap..kalu tak sedap memang aku komplain.bayar mahai, tapi makanan tak sedap.nasib nasi ko sedap secret recipe..nanti ada pitis lebih kami mai lagi..kita bleh pekena kek plak..cadangnya aku nak g petang.sepotong kek dapat secawan kopi atau teh percuma..nanti le aku pi, kalu tak bersalin lagi le, aku pun tengah menghitung hari jer nih...


saja je aku amik gambar buku menu nih. tak belek sangat pun sebab dah tau nak order apa..kalau tak amik set mahai le sikit kena bayar..biasa yang set ni dah murah dah sikit..

total kami makan kelmarin : 2 set lunch B - rm 32.00
                                                   servc charge - rm    3.20
                                                     govt tax   -rm 1.92

                                               total  : rm 37.10



No comments: