Tuesday 4 September 2012

Umpan Ler Tuuu....


sekarang ni, suma orang pakat dok bersaing.ada macam2 ler cara nak tarik perhatian orang ramai supaya beli ke, guna ke produk atau servis yang depa juai..contohnya: baru-baru nih, agen dari UOB mai pejabat aku, nak cita tentang credit card depa..aku pun apply gak..dapat le hadiah yang kat atas tu satu..ala, isi je borang, dapat tak dapat tak tahu le..kalu tak dapat pun, takkan depa nak amik balik hadiah tu kan??bukan mahai pun, murah jer..saje je bagi nak amik hati customer...kata agen tu, dia pun beli sendiri..dah lama dia buat credit card nih..dari satu bank ke satu bank..siap tunjuk kat aku offer letter lagi yang bank tu tawar dia kerja..susah tau juai kad plastik nih..syarat bank sekarang dah tinggi, dulu boleh le mudah je apply..sekarang ni sudah susah maaa...bukan apa, takut ramai yang muflis..sekarang pun sudah ramai..kalu muflis, susah mau kerja maa..apa loan tarak boleh mintak..kebanyakan yang terlibat sekarang ini ialah golongan muda..masa masih panjang, hutang dah bertimbun..camna nak beli rumah, kereta dsb..masalahnya sekarang, mereka berhutang untuk benda yang tidak penting..contohnya: beli barangan berjenama..kalu hutang aset tak pe gak la kan..so guys...sapa yang ada kredit kad, sila guna dengan berhati2..aku takde lagi, baru nak apply..dulu pernah dapat sekali sebab aku buat loan keta, tapi aku dah return sebab aku rasa tak penting, tapi sekarang apply pi la..kot2 dapat..tak dapat pun tak kisah beb...

No comments: