Monday, 5 December 2011

Bayi Mati Tersedak Susu

baca paper hari ni??di teluk kemang port dickson seorang bayi 4 bulan meninggal dunia kerana tersedak susu ibunya...ha, kepada ibu2 berhati2 yer..jadikan ini sebagai pengajaran..bercerita mengenai tersedak susu ni, aku tak de la pengalaman, tapi aku cukup takut jadi macam ni masa anak kau mohsin tu kecik dulu..masa tak bleh bergerak..harap ke baring jer...kan kadang2 dia jaga malam, nak susu, pas bagi dia minum, aku kan tengah ngantuk, kadang2 terlelap gak..nasib tak jadi apa2..kalau la dia tersedak, aku tak sedar, tak tahu ler apa jadinyer...
ada satu insiden tu, lepas dia minum, aku terlelap, bila aku tersedar, jantung aku berdegup, kencang ya amat, aku terlelap, susu anak aku mcam mana, huihhh nasib le anak aku ok je..kalu tidak, menangis tak berlagu le aku..
satu insiden lagi, waktu tu aku nak iron baju, aku bagi le dia minum susu sorang2 die, aku dengar macam dia batuk, tapi aku wat dono jer..bila aku pandang belakang, susu semua keluar dari mulut dia..sampai melimpah-limpah ke lantai..terkejut aku..nasib tak lemas  ke apa..kan susu semua keluar, kot le masuk hidung ker...ish seram aku ngingat kan kejadian tu...tahu dekat mak aku, mampus aku kena marah...
itu lah yer, ibu2..berhati2 yer bila bagi anak minum susu, tepuk sikit belakang dia bagi sendawa..baru susah dia nak tersedak k..

caucincau..

1 comment:

kakchik@ella said...

masa Aiman baby dulu, ni perkara no. 1 yg KC very the concern. Risau dowhhh ..