Sunday 4 December 2011

Kenduri Laaaagi...

hari sabtu hari tu, aku pergi makan kenduri rumah kawan opis aku, si fiza tu..kenduri adik ipar dia kawin, tapi buat di rumah dia..sebab rumah yang dia dok la ni, rumah mak mentua dia punya, tapi dah pas pada laki dia..ha, faham ko, sapa punya rumah sekarang nih??
tu lah satu-satunya kenduri yang aku nak sangat pergi. sebabnya, ye lah, dah kawan satu opis, tak kan kita tak pergi lak..lain ler kalu tak berapa kenal kan? aku pergi dengan laki aku and anak aku si mohsin tu..cadangnyer nak sebat 3 rumah sekaligus sebab aku dapat 3 jemputan kenduri kawin di area baling jer, tapi dah sebab bawa anak aku yang tak pasti emosinyer bila dah lama2 sangat, tambah dengan cuaca panas, aku pergi satu dah ler..lagi dua di kupang dengan pengkalan hulu, tak pergi ler..maaf ler tuan rumah, tak terjangkau kaki nak pergi..
bestnyer kenduri di baling ni, gulai daging batang pisang..alahai, ni menu wajib, jarang bebeno kenduri di baling tak der lauk ni..banyak pisang gamaknyer kat kawasan nih..
selesai kenduri, aku cepat2 cabut balik kulim, sebab, malam ni ada khatam quran kat umah mak mertuaku..adik-beradik jer, bukan orang ramai pun ada ler dalam 10 orang..nanti aku buat cover story bab ni k..

caucincau...

No comments: