Monday 5 December 2011

soft brownies (lava)

okesss...mood rajin aku sudah datang..aku pun dengan semangatnyer terus pergi ke kedai pembekal barangan bakeri dan kelas masakan yang depan dengan stesen minyak mobil esso tu...jalan2 dalam kedai tu, ish apa aku nak wat hari ni..actually, masa tu aku baru balik kerja k..around 6.30 gitu...rumah pun belum sampai lagi...aku ronda dlm kedai tu, pegang tepung tu, letak, pegang tepung ni, letak...tiba2....aku terpandang satu tepung untuk lava (soft brownies) eh eh brownies yang aku belajar buat tu keras, ni yang soft..ada lava lagi, cam lava gunung berapi tu...belek punya belek..rembat ler satu..
yeahhhh akan ku cuba buat malam ni..mesti..tak per, anak aku , maklang n family ada, senang skt nak buat kuih..hahahha peluang peluang...
aku rembat tepung tu, skali dengan cup dia..baru rm7.60...butter, coklat, suma ada lagi kat umah..hahaha siap kau oven, mlm ni akan ku guna kau untuk buat brownies aku..
sampai umah, aku pun apa lagi, klung klang kat dapur..huiyooo berdebar beb nak tengok hasilnyer...and jeng jeng ni ler yang aku dapat..sepeket tepung 320gm dapat 19 biji soft brownies...sedapppppp sangat...

No comments: