Tuesday 13 December 2011

Cita Di Langkawi Hari Ini..

oit, aku rasa nyampah n penat giler nih..sebab?? aku dan kawan2 ku yang hensem dan comey ni penat nunggu orang..hahahh kerja kitaorang hari ni...dok kat hotel, tunggu orang, baca paper..ni pun nasib kawan aku bawa  notebook dia bleh ler aku pinjam nak nulis di blog nih...gambar suma aku tak upload sebab tak dak kabel nak sambung ke hset aku nih....nanti aku upload gambar yer...
ikutkan ketua aku, kita tunggu ler sampai malam..ye la, sampai malam aku terpacak kat hotel nih..nasib baik ler VIP tak datang sini hari ni..VIP dok hotel satu lagi..sian kawan2 aku kat sana nak melayan kerenah VIP...heheheh nasib aku kat sini...aku dah baca 5 jenis paper hari nih..kosmo, metro, utusan m'sia, brita harian, the star, NST je blum...makan kat satu tempat yang teruk..dah la masakannyer tak sedap, rega mahal, dalam nasi goreng kawan aku tu, ada jumpa dawai gosok periuk..apa punya loklaq kedai tu..kedai cantik, makanan teruk..aku tak pasti nama kedai makan tu, tapi lokasinya dekat dengan Pekan Rabu Langkawi, dekat dengan mama siti motel..kat file yang ada senarai nama makanan tu, dia tulis Green Elephant Thai Cuisine...
pagi tadi, kitaorang pergi makan kat satu gerai depan Plaza Langkawi tu, masakan bleh tahan la..tapi yang spoilnyer air lambat..aku rasa dari kelmarin aku sampai sini, order makan, air mesti lambat..tak tahu le napa???susah beno nak bancuh air gamaknyer...yang paling aku tak suka bila makan kat gerai ni, ialah depa ni tak mai kira kat meja..kita amik nasi, lauk depa suruh makan dulu..pastu bila nak byr, depa tanya jer kita amik apa???aikkk camna ko letak harga kalu tak tengok..daging brp ketul orang amik, syur banyak mana??ko pakai hentam jer caj??boleh ker???apa punya konsep berniaga pun aku tak tau la depa nih...apa korang ingat, mentang2 ler sini Langkawi, berapa rega ko letak pun orang bayar???ada ko pikir servis ko baik ke tak???berniaga ler betol2..takkan nak untung jer...camana nak maju dengan berkatnyer sekali..maju mungkin, berkat belum pastikan??
renung2kan...caucincau...

No comments: