Tuesday, 8 April 2014

Proses Pembesaran

Saat yang paling best aku rasa kat sapa-sapa yang jadi mak pak ialah bila anak dah pandai bercakap dan dah pandai tanya itu ini. Anak aku yang sulung dah 4 tahun. Bercakap punya banyak. Ada time rasa lawak, ada time rasa cam nak marah pun ada.Lawak sebab dia baaaaanyak sangat tanya. Marah sebab kadang-kadang dia tanya soalan yang berulang-ulang dan kadang-kadang kita rasa malu. Cth:mak ain melayu tapi gelap.(dah mak ain dia mamak).Mama, dia ni cina kan tapi takdak anjing pun. Mama, kita bila nak pi tidoq kat hotel, jangan bawa adik sebab adik kecik lagi kena dok dengan mak ain..aihhh dah pandai demand nih.Belum lagi dia komplen mak tok masak tak sedap.Belum lagi dia nangis-nangis suruh aku tukaq baju yang aku pakai pi reja sebab dia kata tak lawa. Bleh plak atuq aku pakai baju ni baju tu..heeee lawak lawak.
Hmmm ain belum lagi dengaq dia berceloteh sebab dia baru bleh sebut abah,mama, abang..kalau dah pandai sok,tengok la camna.heeee..i'm hepi with my kids.

1 comment:

Rai Ourkizuna said...

sama la ngan anak pompuan saya.. 4 tahun macam2 peel dia.. kadang memang rasa cam nak lambung je.. hehehe..