Sunday 26 October 2014

Ikan Temenung Masak Sambal...Very Simple


sedap plak rasanya ikan temenung/kembung masak sambal yang aku beli kat kedai siam hari tu. aku pun cadang kat laki aku nak masak tu ja la untuk makan malam. lauk tu la saja semata-mata yang aku dan nak buat. sebabnya balik keja koi 5, sampai kat rumah pukoi 5.15, nak besiang ikan lagi.koi 6 nak kena pi amik anak dah. masak la apa yang sempat. laki aku tak la berkira sangat bab makan ni, sambai tumis memang dia suka. nak plak ikan temenung tu goreng garing-garing. perghhh best. nak plak ikan baru, manis dan fresh lagi sedap. tapiiiii...beli di market pun payah nak dapat ikan baru kecuali pi beli kat tempat turun ikan. cam kat tanjung dawai ka, memang fresh la.
tapikan, aku kalau masak, suka boh carot. tu yang nampak karot tu. suka sangat aku dengan carot nih. jadi cam bahan tambahan dalam tu..
aku tak tulis resepi sebab simple ja masakan nih. saja nak crita apa yang aku masak. hari ni pun nak buat temenung masak sambal. pi kedai buah nak cari buah pelam, tokey kata, buah pelam sudah habis. mai habis, mai habis oo..banyak laku..fenomena jeruk pelam asam boi la tu..

No comments: