Tuesday 14 October 2014

Mak Dah Balik..yeyyyyy

yeyyyy mak aku dah balik dok kampung. sebelum ni mak aku ikut abang aku pi dok di Klang. sebulan la aku tak balik kampung. sebabnya, ada adik ja. malaih la nak balik. lagipun depa kerja, mana ada orang kat rumah. tapi sebelum raya haji mak balik. abang aku, mak dan kakak ipaq semua balik. abang aku nih, kawin sama tahun dengan aku tapi belum ada anak, belum rezeki. wife dia keturunan jawa. kami pangge dia kak manja. baru ni dia balik buat pecal.sedappppp.. rugi aku tak bawa balik pecal tu sikit. tapi lain la dari pecal yang aku tau sebab ada mi kuning, aku ingat pecal tu bahasa baku, sebab ala-ala pecal kami pangge gado-gado.cubanya tak ada mi ja. suka sangat aku sebab bila dah berkumpul ramai-ramai, tengok astro sama-sama, sembang -sembang criat bab tu, bab nih, best la aku rasa. malam tu kat astro ada crat penanggal, pastu layan astro first, crita seram gak. nasi tangas, ok la..not bad sangat.. tapikan, laki aku tak brani tengok sebab seram katanya. diakan dok masuk hutan, takut katanya. hahhaha anak aku dua-dua berjaga tengok crita tu. yang mak aku dok tanya abang aku, bila hampa nak tidoq, abang aku jawab, mata semua dok besaq gi tengok tv. bila nak tidoq. yang Mohsin plak dok bersembang dengan fakrul tak berenti2..ndak plak abang aku beli mainan sorang satu. lagi la ralit depa main. best moment i guess bila berkumpul camni.

No comments: